Публикации‎ > ‎publ_news‎ > ‎

Інженерами InsCom розроблений зручний інтерфейс електронного полісу ОСЦПВ

Отправлено 24 окт. 2017 г., 2:01 пользователем Igor Lubashenko   [ обновлено 24 окт. 2017 г., 4:59 ]
 
Інженерами InsCom (www.Ins.Com.ua) розроблений зручний користувацький інтерфейс (Uer Interface), текстовий опис і відповідне рішення для самостійного оформлення споживачем електронних полісів (ЕП) ОСЦПВ. Також напрацьовані пропозиції щодо вдосконалення механізму проведення ОСЦПВ.

Інтерфейс створений з урахуванням українського законодавства, наявності централізований баз даних та реєстрів, а також звичок українських користувачів онлайн-ресурсів - internet-магазинів, Інтернет-банкінгу, продажу електронних білетів тощо.

Бізнес-процес існує в 2-х варіантах - для своїх та для України.

Варіант 1 страхові компанії можуть використовувати для власних клієнтів прямо зараз, без необхідності змін до законодавства та будь-яких погоджень. В той час, як для Варіанту 2 необхідне погодження з Регулятором.

Варіант 1. 
ЕЛЕКТРОННИЙ ПОЛІС ДЛЯ СВОЇХ
Сервіс самостійної пролонгації полісів для клієнтів страхової компанії. 
Опис бізнес-процесу:
  1. Користувач вводить держномер транспортного засобу (д/н ТС) на сторінці страховика. 
  2. Сторінка страховика викликає веб сервіс з бази даних страховика і передає д/н ТС. 
  3. IT-система страховика знаходить в базі даних дані по транспортному засобу, власнику, останньому полісу. 
  4. Визначаються дані страхової історії (безаварійності) для розрахунку коефіцієнта бонус-малус (КБМ). 
  5. Розраховується дата початку дії наступного поліса. 
  6. Розраховується тариф. 
  7. Клієнт на веб сторінці отримує розмір страхової премії та номер заявки, що відповідає номеру майбутнього полісу. 
  8. Клієнт сплачує премію будь-яким зручним способом. 
  9. Після придбання поліса на веб сторінці відображається веб адреса доступу до даних поліса на офіційному сайті страхової компанії. 
Варіант 2. 
ЕЛЕКТРОННИЙ ПОЛІС ДЛЯ УКРАЇНИ 
Даний варіант стосовно Uer Interface повністю спів падає з Варіантом 1.
Відмінність полягає в розширенні п.3. - IT-система страхової компанії при відсутності даних у власній базі даних отримує дані по клієнту, по останньому полісу, по страховій історії шляхом виклику веб серсів ЦБД МТСБУ та МРЕВ. Веб сервіси з реєстру МРЕО можуть викликатись напряму з системи страховика, або за допомогою веб сервісів ЦБД. По д/н ТС з реєстру МРЕВ отримуються дані по транспортному засобу, власнику, статистиці ДТП.

Пропозиції щодо вдосконалення механізму ОСЦПВ при впровадженні електронного полісу
  1. Відпустити тарифи шляхом максимального розширення діапазонів коефіцієнтів, затвердити зміни Розпорядженням Нацкомфінпослуг і, таким чином передати функцію визначення платежу у відповідності зі страховим ризиком тим, хто і повинен цим займатися - страховим компаніям. Страховик при цьому розраховує тариф за власною методикою, має право не повідомляти клієнту методику розрахунку. 
  2. У разі, якщо страховик чи МТСБУ не вірно визначили дату початку дії нового поліса, або дані для розрахунку КБМ, клієнт з веб сторінки може зв'язатися з страховиком і повідомити уточнені дані, при необхідності прикріпивши фотографії підтверджуючих документів. В базі даних страховика та МТСБУ відповідальними фахівцями вносяться уточнення на підставі наданих документів і далі виписка поліса відбувається в штатному режимі. 
  3. Виключити ЦБД з бізнес-процесу процесу укладання електронного полісу. В ЦБД має фіксуватись лише факт укладання полісу. Страхування – це функція страхових компанії. ЦБД згідно з Законом ОСЦПВ лише містить дані про вже укладені страхові поліси. Практика електронного укладання страхових договорів буде поширюватись на інші види страхування, де ЦБД відсутня. 

Джерело: www.Ins.Com.ua
© 2017 InsCom


Comments