СК Фактотум, СК UTICO, СК Брокбізнес

Post date: Nov 16, 2017 7:29:11 AM

Вадим Миколайович Загребний

До приходу до страхування Вадим Загребний 13 пропрацював на великому науково-виробничому об'єднанні «Електронмаш», де у нього було підпорядковано 300 співробітників і 2000 виробничників. І ось одного разу настав момент, коли він вирішив круто змінити вид діяльності. Рішення було продиктоване невгамовним бажанням отримати загальне визнання, досягти максимального самовираження, максимальної самореалізації, брати участь у масштабних проектах.

Інгострах

1991 року Одеське представництво «Інгосстраху» відкрило філію у Києві, і Вадим Загребний був прийнятий до нього на посаду заступника директора. За час роботи в Інгостраху кілька разів побував у відрядженнях у Москві. Там була запозичена вся методологічна база, яку надалі мав Вадим Загребний. Якось до нього прийшов Юрій Лахно та сказав: «У вас є правила страхування автомобілів? Дайте, будь ласка, переписати». Нині Юрій Лахно – один із китів українського страхового ринку автострахування.

В Інгосстраху працювала дівчина Римма Давидова. Для Вадима Загребного вона була зіркою страхування, з нею він їздив у відрядження. Згодом вона допомогла йому у створенні двох страхових компаній і досягла своєї головної мети – поїхала на ПМП до Німеччини.

Загалом за час роботи в Інгосстраху було встановлено багато корисних контактів. І ось на одній із зустрічей Вадиму Загребному запропонували створити нову страхову компанію.

Фактотум

31 січня 1992 року було зареєстровано СК «Фактотум». Коли відбувалася реєстрація у Залізничному районі Києва, податківці ще не знали, як це робити.

За основу в компанії було взято нормативну базу «Інгосстраху». У договорах слова «Інгосстрах» та «Росія» правили на «Факторум» та «Україна». Назва «Фактотум» була обрана Вадимом Загребним з урахуванням вимог засновників, згідно з якою назва повинна починатися з тієї ж літери, що назва корпорації засновників «Феномен».

Засновниками було 5 фізичних осіб, одним із яких був Вадим Загребний із 33%.

Для розвитку бізнесу чіплялися за найменшу нагоду. Одного разу в компанію (а тоді СК «Фактотум» розташовувалась у 3-кімнатній квартирі) помилково надійшов запит від брокера «Ллойд», на який була підготовлена ​​відповідь з описом компанії. В результаті Вадима Загребного як керівника СК «Фактотум» несподівано запросили на тиждень до Лондона для ознайомлення з ринком Ллойда. Там він отримав відповіді на всі питання, набрав матеріалів, встановив корисні контакти. Пізніше з'їздив до всіх міст, де були представництва «Інгосстраху» – Відень, Лондон, Гамбург, укладав міжнародні договори. З цих відряджень було привезено «Зелену карту», ​​яку стали продавати автоперевізникам. У Фактотумі був придбаний досвід досвіду філійної мережі, що знадобився в майбутньому.

UTICO

До 1993 року остаточно сформувалася думка, що страхова компанія має створюватися з іноземним інвестором та з авторитетними українськими партнерами, які мають потенціал страхування в Україні. На той час вже було налагоджено партнерські відносини з «Укртрансом», «Укрексімбанком», Торгово-промисловою палатою, литовською СК «Превента». Були міжнародні договори, німецька «Зелена карта», перестрахувальні контракти з Ллойдом, програма страхування за кордон від литовського міжнародного асистансу. Усе це напрацьовувалося для нової страхової компанії.

За кілька місяців до створення UTICO було зупинено підписання великих договорів. Ці договори було відкладено для нової компанії.

У 1994 році було створено СК «UTICO». Акціонером стала литовська СК "Превента". "Укртранс" став основним партнером, дав компанії величезний ринок. Його вдалося відбити у німецького «Софага», запропонувавши вигідніші умови. «Укртранс» згодом повною мірою використав можливості здешевлення страховок від свого партнера. До складу акціонерів увійшов також Державний експортно-імпортний банк.

В UTICO Вадим Загребний пропрацював до 2001 року – у «Укртрансу», який володіє 51% акцій UTICO, почалися проблеми через зміну оподаткування лізингових автомобілів. Акції «Укртрансу» за договором застави перейшли до банку «Київ», який продав їх фінансовій групі. Вадиму Загребному не вдалося домовитися з новими власниками і довелося піти з компанії. Акціонери UTICO відмовилися викупити у Вадима Загребного його акції.

СК Київ

Президент СК «Гарант-авто» Юрій Лахно, який завжди прагнув знищити конкурентів шляхом прийняття до себе на роботу, зробив пропозицію і Вадиму Загребному – очолити СК «Київ, що фронтує», що входить до корпорації «Гарант». Пропозиція була прийнята у тому числі й тому, що в результаті виходило вирішити питання із «завислими» в UTICO 15% акцій. Ці акції були викуплені групою «Гарант» та обмінені за номіналом на акції «Гарант-авто», які можна було згодом продати.

Юрій Лахно хотів поставити свою людину в СК «Київ», розібратися, що там відбувається і використовувати її ринкові ніші, випробовувати нові страхові продукти. Єдине обмеження – заборонено створювати мережу філій. Без підживлення працювати було дуже важко, зате придбали хороший досвід кризового менеджменту.

При прийомі на роботу Вадим Загребний та Юрій Лахно домовилися, що разом працюватимуть щонайменше 5 років. Поставлені цілі були виконані за два з половиною роки, і Юрій Лахно дав зрозуміти, що настав час передавати справи.

З досягнень цього періоду можна назвати те, що СК «Київ» увійшла до АсМАП України, почала працювати з Українським Союзом автомобільного транспорту та логістики, з компаніями з іноземним капіталом.

Сіндек

Колишня співробітниця з UTICO дружина правої руки депутата Плужнікова звела Володимира Загребного з керівництвом телеканалу Інтер. Було запропоновано очолити кептивну страхову компанію «Сіндек» для виведення її на ринковий рівень. На новій посаді Вадим Загребний почав розвивати мережу на базі представництв телеканалу «Інтер» та мережі агенцій «ІнтерРеклама».

Робота була спокійною, добре оплачуваною, але рутинною. Не було повноважень щодо управління фінансами та формування команди. Через 9 місяців Вадим Загребний запропонував керівництву визначитися – або вони надають повноваження у повному обсязі, або відпускають. Все йшло до звільнення, і тут давній знайомий Олександр Філонюк познайомив із теперішніми акціонерами СК «Брокбізнес».

Брокбізнес

У 2004 році підшукали та викупили регіональну компанію «Скайд-Донбас», яка існувала з 1993 року. Вона була настільки чистою, що навіть ліцензії було припинено і компанія була виключена з реєстру. Компанію перевели до Києва та назвали «Брокбізнесстрахування».

У перший місяць роботи компанія вже заробляла і без ліцензій, продаючи чужі поліси за агентськими угодами, і навіть вигравали тендери.

Спочатку компанія працювала як кептивна від Брокбізнесбанку, а побудова філіальної мережі призводила до того, що основний час проходимо в поїздках Україною. Філіальну мережу створювали на основі добре опрацьованої методологічної бази, створення якої потребувало і часу, і аргументації для акціонерів. У 2006 році було 17 філій, у 2007 – 26, 2008 – 24, 2009 – 40.

У 2010 компанія посіла 22 місце у рейтингу за активами та 16 місце за зібраними преміями, посівши стійкі позиції на ринку страхування.

МТСБУ

З 2012 року за протекцією Віталія Хомутинника Вадим Загребний стає Генеральним директором МТСБУ.

За Вадима Загребного вперше були створені та опубліковані індикатори фінансового стану страхових компаній.

До Верховної Ради подається законопроект, який перерозподіляє ринок ОСАЦВ, створює у МТСБУ фонд для страхових виплат. До цього фонду страховики повинні відраховувати всі кошти, що залишилися після перестрахування, оплати витрат на ведення справи та обов'язкових платежів.

Учасники ринку, яким не сподобалися зміни у керівництві МТСБУ, організували невеликий заколот – відбулися непередбачені зміни у складі Президії. У травні 2012 року на чергових загальних зборах МТСБУ половину Президії та Координаційної ради було запропоновано президентом Української федерації страхування Олександром Завадою.

У червні 2012 року, коли протистояння навколо питання, хто ж контролюватиме МТСБУ, дійшло до межі, Генеральним директором МТСБУ з подачі Нацкомфінпослуг призначають Бориса Візірова, колишнього керівника Голосіївської податкової адміністрації. А Вадим Загребний, лише через півроку після призначення, був переведений на посаду заступника Генерального директора МТСБУ. При цьому не було озвучено жодних дій, фактів, які б підтверджували невідповідність Генерального директора МТСБУ.

17 березня 2014 року Вадим Загребний під тиском депутатів, які увечері увійшли до кабінету Загребного та звинуватили у розтраті гарантійних фондів, написав заяву про звільнення за власним бажанням.

14 травня 2014 року Координаційна Рада МТСБУ звільнила Вадима Загребного з посади заступника Генерального Директора МТСБУ.

Ігор Любашенко:

Проект InsCom: Історія страхування