На нашому підприємстві Київміськсвітло існували та існують на сьогодні наступні проблеми контролю ремонтних робіт та поточного стану віддалених складів.
Система технічного обслуговування та ремонту основних фондів (активів) – всі документи пов’язані з цим процесом –– плани ремонтів, графіки виконання, наряди, підсумки виконаної роботи ведуться в excel. Історія поточних ремонтів по об’єктам не зберігається і тому неможливо проаналізувати кількість витрат на кожний об’єкт.
Поточний стан віддалених складів матеріалів неможливо побачити і тому при необхідності використати матеріали з одного складу на іншому підрозділі потрібно зв'язатися в телефонному режимі і обдзвонювати всі склади для визначення наявності.
Нами були проаналізовані бізнес-процеси технічного обслуговування та ремонтів мереж, матеріально-технічного постачання, управління складами які існують на підприємстві. На основі цього аналізу в якості пілотного проекту зроблені перші кроки щодо автоматизації обслуговування комп’ютерної мережі підприємства через впровадження системи інструкцій користування технікою та навчання співробітників підприємства мінімальним навичкам користування обладнанням.
Для цього на внутрішньому сайті підприємства була створена система завдань співробітникам сектору інформаційних технологій де викладені:
визначення проблеми,
контроль виконання завдань співробітниками,
продуктивності праці,
повторне використання результатів,
інструкції для користувачів як освітній матеріал.
Це призвело до зменшення простоїв користувачів, відмов техніки, часу знаходження фахівців техпідтримки в інших відділах в 10 раз.
Але це лише перший крок до цифровізації діяльності підприємства.
Для роботи з активами всієї мережі зовнішнього освітлення потрібно створити великі бази даних, які включають географічні координати, технічні характеристики всіх активів, креслення та ін.
Також потрібно мати як історичну, так і своєчасну інформацію щодо поточного стану таких активів та ресурсів, які були використані і які будуть потрібні в подальшому для підтримання в належному стані цих активів.
В сучасному бізнесі використовується система управління основними фондами ЕАМ - enterprise asset management, яка є часткою більш глобальною системи управління підприємством ERP.
Ця система включає:
технічне обслуговування і ремонт (ТОіР);
матеріально-технічне постачання (МТС);
управління складськими запасами (запчастини для технічного обслуговування);
управління фінансами, якістю і трудовими ресурсами в частині технічного обслуговування, ремонтів та матеріально-технічного забезпечення.
Що на виході це дає:
підвищення виробничих параметрів обладнання без збільшення витрат;
скорочення витрат на технічне обслуговування обладнання;
обслуговування, ремонт і матеріально-технічне забезпечення обладнання без зниження рівня надійності.
Писати самостійно одному комунальному підприємству свою програму по управлінню активами немає сенсу:
Неспеціалізоване в цьому напрямку комунальне підприємство не зможе вирішити цю проблему.
Робота комунальних підприємств в місті має особливість подвійного фінансування – за рахунок бюджету та за рахунок господарської діяльності. І ці особливості не враховуються в існуючих системах з управління активами.
Вартість таких програм така, що жодному комунальному підприємству за власні гроші підняти це неможливо.
Пропозиція
В рамках комплексної міської цільової програми «Цифровий Київ» та міського акселератору стартапів обрати один чи декілька стартапів які вже мають програмні рішення зі створення IT платформи з відкритим кодом та вже існуючих напрацювань, на базі якої кожне КП могло би створювати свої індивідуальні рішення для автоматизації власних бізнес-процесів.
В якості пілотного проекту пропоную взяти стартап «Київміськсвітло» з розробки системи автоматизації управління комунальним підприємством на базі платформи з відкритим кодом. Потім доступ до цієї платформи з вже готовими рішеннями надати іншим підприємствам комунальної сфери, де б вони могли самостійно формувати свої програми.