Відкрита юзабіліті експертиза страхового агрегатора POLIS.ua

Post date: May 24, 2018 7:19:20 AM

Відкрита юзабіліті (usability) експертиза страхового агрегатора  POLIS.ua

Дослідження ефективності взаємодії клієнтів з веб-сайтом укладання страхових договорів POLIS.ua.

Виконано фахівцями InsCom www.Ins.Com.ua

Що дає дослідження:

В даному документі міститься Дослідження укладання електронного поліса ОСАЦВ на сайті POLIS.ua (даний документ) та аналіз юзабіліті адаптованого інтерфейсу при використанні мобільних пристроїв.

Для проведення експертизи ми вибирали типового представника цільової аудиторії (Персонаж) і перевіряємо можливість досягнення ним конкретної мети, що відповідає його інтересам - купівлі електронного поліса ОСАЦВ на сайті POLIS.ua. Для дослідження використаний смартфон з характеристиками - кран 5,5’, Andriod 7.1, Chrome останньої на момент дослідження версії.

1. Укладання електронного поліса ОСАЦВ на сайті POLIS.ua.

З 7 лютого 2018 року в Україні введений «електронний поліс ОСЦПВ», який дозволяє самостійне укладання страхових договорів.

Уявімо типового потенційного клієнта ( "Персонаж") і подивимося його

очима, як виглядає придбання ОСАГО онлайн на сайті POLIS.ua.

Персонаж

Завдання

Проведення експертизи

Пошук  за допомогою google сервісу для придбання полісу ОСАЦВ онлайн.

На запит "поліс ОСЦПВ придбати " пщщпду в першому  першій позиції  надав посилання на polis.ua

 

В підписі до посилання Ігор бачить, що сайт пропонує укласти поліс автоцивілки онлайн – це те, що йому треба, те, що його цікавить.

Ігор заходить на сторінку POLIS.ua

 

Сторінка виглядає в звичному оформленні, яке Ігор вже бачив в рекламі, зокрема в facebook. Це додає довіру до ресурсу. 

Сайт пропонує 2 варіанта вводу даних – в ручну в режимі «Калькулятор» та «За держномером».

Щоб  не вводити дані вручну Ігор обирає «За держ. номером».

 

Тут дотримуються наступні особливості сприйняття людини: "Ми не любимо здогадуватися і робити логічні висновки " – Ігор чекає на простий інтерфейс, і він його отримує. 

При натисканні "Розразувати" в зручному вигляді надається інформація по цінам від страхових компаній.

Держномер вводити зручно, а дані, що автоматично відображаються по автомобілю – вірні.

На цій же сторінці є можливість скористатись чатом, але він не створює незручностей - не розкривається без потреби та не заважає працювати з основним екраном.

Чат має звичний інтерфейс, та надає можливість вибору оператора для спілкування.

При виборі варіанта за допомогою кнопки "Вибрати" необхідно уточнити рік випуску ТС. 

Сайт в випадку з даним ТС не визначив рік випуску автоматично.

та заповнивши персональні дані для полісу. (зареєструватись).

При наявності реєстрації в особистому кабінеті дані вводити не потрібно.

Слід зазначити зручність користування календарем для вводу дат - він побудований за принципом вибору Рік-Місяць-день.

При реєстрації на смартфон приходить СМС з кодом. 

Код сам не підставляється в поля, проте, не зважаючи на дану незручність, складнощів з вводом двох символів немає.

Може здатись зайвим вказання e-mail, проте його наявність є умовою укладанні електронних договорів - на дану адресу буде надісланий електронний поліс.

Після перевірки даних і натисканні кнопки "Сплата" відкривається інтерфейс з вибором варіантів.

Для Ігоря зручник виявився варіант "Приват24", оскільки платіж зразу відкривається в безпечному додатку "Privat24". 

Споживачі бажають здійснювати сплату на звичних ресурсах, і даний функціонал тут дуже доречний.

Слід зазначити, що вхід в платіжну систему Ігор здійснив за допомогою відбитку пальця, тому жодний вводів паролів, кодів та номерів не знадобилось.

Сплата пройшла швидко, і на повідомленні відразу є можливість отримати договір. А не чекати 20 хвилин, доки інформація потрапить в бази.

Договір відкривається з сайту, цей же файл надходить на пошту.

В пошті файл зберігається, в інтернеті його можна завжди відкрити за посиланням.

 

Переваги polis.ua:

1. Ігор швидко знайшов в Інтернеті ресурс, який запропонував йому саме те, що йому було треба.

2. Інтерфейс виявився зручним, адаптованим для смартфону, з UX та usability найвищого рівня. 

3. Сайт запропонував розрахунок за держ. номером ТС. Після використовування таким сервісом Ігор вже ніколи не погодиьтся вводити марку, модель, номер, VIN вручну. У сайтів, які не надаватимуть можливість розрахунку за держномером немає майбутнього.

4. Сплата відбулась дуже зручно - від виключення необхідності вводу даних карти, паролів та інших даних  (вхід здійснився допомогою відбитку пальця) до використання звичного та безпечного сервісу Privat24.

5. Зручна та проста реєстрація, наявність повнофункціонального особистого кабінету. Після реєстрації укладання нових договорів, отримання інформації по ним відбувається без необхідності вводу персональних даних, даних ТС та полісів.

Виявлені недоліки.

1. Рік випуску ТС не розраховується автоматично.

2. Код з СМС не підставляється автоматично в форму. 

3. В СМС надходять літери в нижньому регістрі, а клавіатура при переході в поле встановлюється в верхній регістр - необхідне переключення.

Висновок

Враховуючи динаміку розбудови та просування ресурсу (в пошуку гугл на сьогодні ресурс в першій позиції), переваги, за умови безперервного процесу вдосконалення сайту polis.ua вже до кінця 2018 року зможе стати загальнодержавним сервісом №1 по оформленню полісів на ринку online-страхування Украіни.

 

Звертаємо увагу, що сценарій та персонаж вигадані, процес відвідування сайту реальними клієнтами може відрізнятись. 

Джерело:: www.Ins.Com.ua