‎‏‎‎‎‎‎‏‎‎‎‎‎‎‏‎‎‎‏‎‎‏‎‎‎‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏‎‏‎‎‏‎‎‏‎‎‏‎‎‏‏‏‎‎‏‎‎‎‏‏‎‎‏‎‏‏‎‎‏‏‎‏‏‎‎‎‏‎‏‏‏‎‎‏‏‏‎‏‏‎‎‏‎‏‎‎Обзор страховых информационных систем (Журнал “Страховой Клуб” №9, 2007г.)

Post date: Oct 12, 2009 11:38:02 AM

Інструментарій автоматизації

Які концептуальні моделі інформаційних систем використовуються сьогодні українськими страховими компаніями і в чому їх особливості.

Про автора: Соломонов Віктор Володимирович

Був студентом першого випуску Київського політехнічного інституту за фахом "Обчислювальна техніка", яким привласнили кваліфікацію "інженер-системотехнік". Останні 20 років з 40 років роботи в Кібернетичному центрі НАН України спеціалізувався в створенні корпоративних інформаційних систем на різних платформах в співпраці з різними комерційними IТ-компаніями України і представництвами найбільших іноземних компаній. Входив до складу Експертного радого з інформатики (скликання 2000 року) при Кабінеті Міністрів України. Зараз працює системним аналітиком в Інституті телекомунікацій і глобального інформаційного простору НАН України.

Існують різні підходи до автоматизації діяльності компаній в будь-якій сфері, у тому числі і в страхуванні. У даній статті розглядається весь життєвий цикл програмного забезпечення автоматизованих систем, включаючи його розробку або придбання, впровадження і підтримку експлуатації з урахуванням специфіки страхового бізнесу. Головними критеріями порівняння існуючих підходів є повнота покриття засобами автоматизації всіх видів діяльності страхової компанії, а також ефективність інтеграційних засобів забезпечення інформаційного обміну і функціональної взаємодії різних завдань між собою.

В розробці програмного забезпечення існують три основні підходи:

Підхід перший - розробка і підтримка експлуатації програм "Під себе", власними силами компанії з декількома штатними і/або такими, що залучаються індивідуально, програмістами. Такий підхід є самим ненадійним. При цьому, як правило, програми нормально не документуються і весь час знаходяться в стані доопрацювання коди через відсутність інструментальних засобів настроювання на зміни параметрів бізнес-процесів, а у разі зникнення конкретних авторів програм, вони дуже швидко гинуть, оскільки по названих причинах їх неможливо підтримувати при сучасній динаміці зміни бізнес-процесів, особливо в страховому бізнесі. Містити висококваліфікованих системних програмістів, які могли б інтегрувати різні завдання в єдину систему, під силу далеко не кожній компанії, внаслідок чого взаємодія між різними підсистемами здійснюється вручну, що істотно уповільнює бізнес-процеси і неминуче приводить до помилок, які іноді коштують дуже дорого. Так ще працюють багато компаній, але це не ефективний і тупиковий шлях. Якщо підсумувати витрати на життєвий цикл таких програм, то вони дуже близькі до вартості промислових програмних продуктів. При такому підході створити серйозну інтегровану систему, що підтримує всі види діяльності страхової компанії і їх взаємодію практично неможливо.

Підхід другий - розробка повністю замовлених систем силами IТ-компаній, що привертаються, на універсальних платформах. Такий підхід набагато надійніший, ніж перший (у разі правильного вибору IТ-компанії, здатної якісно документувати частину програмного забезпечення, що розробляється, і параметричні налаштування всіх вживаних в системі програм). Проте достатньо тривалий етап детальної формалізації страхових бізнес-процесів, що автоматизуються, і їх програмування на універсальних платформах приводить до того, що постановки вирішуваних завдань часто застарівають до завершення їх програмування і налаштування. З цієї причини планова тривалість, вартість розробки і впровадження таких систем, як правило, істотно збільшуються. Такий підхід може бути економічно ефективний тільки для великих страхових компаній і лише за умови ідеального симбіозу страхової і автоматизуючої її IТ-компанії з обов'язковим створенням в процесі сумісного проекту достатньо могутньої власної бригади фахівців страхової компанії по подальшій підтримці системи, що розробляється, в експлуатації.

Підхід третій - на мій погляд, найбільш правильним підходом для страхових компаній є створення і впровадження систем, що легко адаптуються, з використанням базових програмних продуктів, орієнтованих на страховий бізнес із залученням IТ-компаній, що спеціалізуються в цьому напрямі. Це вітчизняні і зарубіжні IТ-компанії, які вже мають достатній досвід роботи на страховому ринку, які створили спеціалізовані програмні продукти з узагальненими моделями страхових бізнес-процесів і вбудованим інструментарієм для їх швидкого налаштування з урахуванням особливостей конкретних страхових компаній. При цьому вирішені і системні питання їх інтеграції в єдину систему управління страховою компанією. В даний час кількість вже реалізованих проектів, що ще реалізовуються, в цьому напрямі говорить про те, що такий підхід знаходить все більш широке розповсюдження на страховому ринку. При цьому істотно стискуються терміни адаптації і первинного запуску систем, значно полегшується подальша їх підтримка в промисловій експлуатації і перманентна модернізація в умовах швидкого страхового ринку України, що розвивається. У цьому підході є два основні напрями - оригінальні страхові системи і на основі промислових ERP-систем, кожне з яких має право на життя для певної категорії страхових компаній.

При використанні оригінальних систем підтримки страхових бізнес-процесів їх необхідно інтегрувати з іншими системами, що підтримують процеси адміністративно-господарського управління, бухгалтерського обліку і управління фінансами. Це дозволяє використовувати системи такого профілю, що вже діють, але вимагає окремих витрат на їх інтеграцію з системою підтримки страхових бізнес-процесів.

При використанні промислових ERP-систем, доповнених інтегрованими в їх склад спеціалізованими модулями підтримки страхових бізнес-процесів, системи адміністративно-господарського управління, бухгалтерського обліку і управління фінансами замінюються відповідними модулями ERP-систем, що також вимагає окремих витрат на їх впровадження замість застарілих. Можна, звичайно, інтегрувати в ERP-систему і які-небудь системи, що діють, замість відповідних стандартних модулів, але це процес складний, який також вимагає додаткових витрат і серйозного обґрунтування такого вибору. А в цих двох напрямах існують різні варіанти реалізації, які ми і розглянемо.

Оригінальні системи

Явним лідером серед IТ-компаній по кількості упроваджених проектів на страховому ринку України безумовно є компанія "Українські страхові інформаційні системи" (UIIS), яка першою розробила спеціалізовану багатофункціональну модульну систему підтримки страхових бізнес-процесів Inscom з формуванням необхідного комплекту модулів і їх програмним доопрацюванням при впровадженні в конкретні страхові компанії.

Зараз на вітчизняному ринку активізувалися іноземні компанії з аналогічними продуктами калібром по більше на основі СУБД ORACLE і з розвиненішими інструментальними засобами адаптації базових продуктів до специфіки конкретних страхових компаній. Вже декілька проектів упроваджує болгарська компанія Fadata. Наприклад, в травні цього року стартував проект по впровадженню її системи INSIS в НАСЬК "Оранта" - найбільшій українській страховій компанії.

Інформаційна система INSIS дозволяє автоматизувати бізнес-процеси всіх видів страхування і підтримує бізнес-логіку майнового страхування, страхування відповідальності і особистого страхування, включаючи індивідуальні, колективні і unit-linked договори страхування життя. Система дозволяє здійснювати автоматичну обробку трансакцій по преміях, агентських винагородах, виплатах, перестраховці і забезпечує інтеграцію із зовнішньою фінансовою системою. Для розрахунку нетто і брутто-премії, резервів, викупних сум використовується інтегрований в систему актуарний апарат. INSIS дозволяє генерувати статичні і динамічні звіти будь-якого ступеня складності. Інформаційна система INSIS розроблена і базується на технології ORACLE, має модульну архітектуру, що дозволяє використовувати тільки дійсно необхідну для автоматизації діяльності страхової компанії функціональність. При налаштуванні системи можливо задати більше 5000 конфігураційних параметрів, що дає можливість визначити в системі бізнес-правила будь-якого ступеня складності. Перевагою є те, що налаштування і підтримка системи може здійснюватися фахівцями страхової компанії. Крім того, накопичений проектною групою досвід дозволяє понизити витрати на впровадження і прискорити адаптацію системи в компанії, а гнучкість системи дасть можливість страхової компанії не "підстроюватися" під типове рішення, а отримати максимальний ефект від синергії світового досвіду і власних бізнес-процесів.

Ігор Любашенко, директор компанії UIIS:

InsCom - комплексна система автоматизації обліку страхової інформації. Система спроектована і розроблена компанією UIIS. Ми постійно удосконалюємо і розвиваємо систему відповідно до вимог наших клієнтів. Перша версія продукту була запропонована в кінці 1999 року. Завдяки доступності команди розробників, готової до обговорення доопрацювань і розвитку системи, а також налагодженої системи моніторингу змін в законодавстві, умовах ведення бізнесу і вимог наших клієнтів, ми здатні реагувати на такі зміни і надавати необхідні рішення в стислі терміни.

Система Inscom виконана в архітектурі клієнт-сервер, яка забезпечує всю обробку даних на спеціалізованому сервері, а на робочу станцію (клієнт) передається тільки результат запиту. Така архітектура значно підвищує ступінь надійності, зберігання і обробки даних, забезпечує надійний захист від несанкціонованого доступу, має могутні засоби по управлінню даними.

Базова операційна система для сервера - MS Windows Server. Сервер баз даних - Microsoft SQL Server. Операційною системою для клієнтських робочих місць є MS Windows.

InsCom сумісна із стандартними Windows-додатками, зокрема з Microsoft Office. Inscom відкрита система. Вона забезпечує імпорт зовнішніх документів (платіжних документів зовнішніх систем, даних з інших реляційних баз даних і так далі). Inscom забезпечує експорт даних і простий зв'язок з різноманітними об'єктами Windows (Word- і Excel-файлы і тому подібне).

Система не є "коробочним" продуктом і вимагає певних робіт по її інсталяції, налаштуванню і впровадженню.

Модульна архітектура дозволяє: по-перше, варіювати набір доступних бізнес функцій і використовувати тільки ті, які дійсно необхідні; а по-друге, здійснити інтеграцію вже існуючих систем (наприклад: систем бухгалтерського обліку, розрахунку заробітної плати, управління персоналом).

Розроблена інформаційна система INSIS, яка базується на платформі ORACLE, підтримує OLE технологію, що дозволяє використовувати для генерації звітів, аналітичної обробки і візуалізації інформації не тільки стандартні засоби ORACLE, але і засоби MS Office.

Для аналізу управлінської інформації і моніторингу тенденцій розвитку компанії система може бути інтегрована з додатком ORACLE Express Object MIS, який дозволяє проводити аналіз показників в режимі реального часу в розрізі продуктів, філій і контрагентів з використанням технології OLAP.

В якості зовнішніх систем спільно з INSIS в НАСЬК "ОРАНТА" зараз планують використовувати 1С-бухгалтерию і Cognos Planning (бюджетування), яким на зміну прийдуть досконаліші системи якісно нового рівня на платформі Oracle, а також IBM Lotus Domino як середовище документообороту і систему врегулювання збитків. Як аналітична система використовуватиметься Cognoc BI (OLAP _ система) INSIS, так само як і Inscom, підтримує тільки страхові бізнес-процеси, але працює і на UNIX-платформах, має розвиненіші інструментальні засоби параметричної адаптації системи (до 5000 параметрів) і її інтеграції із зовнішніми системами.

На мій погляд, найбільш могутніми інструментальними засобами адаптації і, отже, найбільшим універсалізмом в цьому класі систем відрізняється система SIRAEL чеської компанії AIS Software a.s., що спеціалізується виключно на розробці програмного забезпечення для підтримки діяльності страхових компаній. Зараз вона упроваджується в ЗАТ СЬК "Еталон".

При створенні системи SIRAEL досягнута одна з основних цілей - можливість з використанням стандартного призначеного для користувача інтерфейсу максимально змінювати і розширювати функціональність. Таким чином, система може бути за бажанням конкретної страхової компанії модифікована як постачальником так і навченими користувачами страхової компанії.

В систему вбудований комплексний аналітичний і реалізаційний інструмент для об'єктного аналізу, розробки і реалізації системи. Цей модуль використовується:

аналітиками при аналізі окремих модулів системи (створюються Usecase модель і Class модель системи)

програмістами при реалізації окремих модулів (створюються Алгоритми і Формуляри)

іншими співробітниками для створення on-line довідки і документації до друку.

Іншою інструментальною частиною системи є модуль Процеси, які є аналітичним інструментом для моделювання бізнес-процесів. Інструмент дозволяє графічно відобразити послідовність дій, вироблюваних в страховій компанії, і все це у взаємо залежностях з подіями що їх викликають або, навпаки, що ними генеруються. Перевагою цього інтегрованого в систему інструментарію є те, що опис процесів створюється у зв'язку з існуючими базовими функціональностями системи і реєстрованою структурою даних. Моделі бізнес процесів служать насамперед для полегшення комунікації між замовником, що вимагає певну функціональність системи, і реалізатором системи, який проводитиме подальше налаштування системи. Моделі потім використовуються як основа для налаштування параметрів Workflow (управління ходом роботи і контроль виконання завдань). Аналітичний проект системи і його подальша реалізація ґрунтуються на об'єктно-орієнтованій технології, що забезпечує створення наочної структури і добре описаного в документації software, що потім гарантує відносно простий сервіс і безпроблемну подальшу розробку системи. Відправним принципом для призначеної для користувача документації є збереження кожної релевантної інформації централізовано в системі, при чому тільки один раз, щоб у разі подальших змін і розробки системи було можна зберегти цілісність документації. З цієї інформаційної бази даних (т.п. елементів документації) генерується як on-line довідка, так і всі види паперової або електронної документації.

Оскільки Прикладні сервери використовують технологію J2ee, то можливо здійснювати їх експлуатацію на всіх HW-платформах, для яких існує реалізація J2ee сервера або Java 1.4. Завдяки цьому Sirael не обмежена конкретними HW або OS.

Валерій Соколов, член Правління компанії, начальник управління інформаційних технологій ЗАТ СК "Еталон":

У 2005 році акціонерами і керівництвом компанії було ухвалено рішення про початок проекту вибору, а потім впровадження перспективної комплексної системи автоматизації страхової діяльності. Для ухвалення такого рішення було декілька основних передумов: необхідність стандартизації всіх бізнес-процесів компанії, слабка інтеграція окремих страхових систем (укладення договорів, страхового обліку, врегулювання збитків), що використовуються та зростають разом з об'ємом даних ризиків, втрати інформаційної цілісності, необхідність on-line надання великого спектру функцій страхової системи регіональним структурним підрозділам.

Система "Sirael" компанії AIS Software (Чеська Республіка) була вибрана як одна з самих функціональних систем, представлених на ринку, і що забезпечує:

автоматизацію повного "життєвого циклу" договору страхування (проект договору, анддерайтинг, укладення договору, реєстрацію і відстеження фінансових зобов'язань, виплата комісії, перестрахування, врегулювання збитку, переукладення договору);

комплексну інформаційну безпеку компанії за рахунок: повної централізації системи; перспективної архітектури, в якій побудована система; відкритих початкових кодів системи; повна незалежність системи від апаратної і системної програмної платформи, а також від використовуваної СУБД; наявність вбудованої методології подальшого розвитку функціональності системи; безмежна маштабованість системи;

максимальну гнучкість системи за рахунок повністю відкритої її функціональності;

накопичення повної і детальної статистики і побудова управлінської, страхової і актуарної звітності за рахунок використання інтегрованого з системою OLAP сховища даних.

Впровадження системи було почато в 2006 році і зараз вже система промислово експлуатується у всіх підрозділах компанії. Вона інтегрована з існуючими системами і технологіями компанії: клієнт_банк, корпоративним довідником компанії (LDAP каталог) і корпоративною поштовою системою, загальним бухгалтерським обліком, системою бюджетування.

Частина модулів системи ще знаходиться в стані активного розвитку і вдосконалення функціональності: перестрахування, врегулювання збитків, OLAP сховища даних. А частина - тільки упроваджуватиметься: модуль автоматизованої розробки формулярів договорів, а потім автоматизованого сканування і розпізнавання заповненої в ці формуляри інформації; модуль обмеженого web-доступу для агентів компанії до страхової інформації.

Вже зараз можна сказати, що впровадження системи забезпечив подальший перспективний розвиток компанії в цілому: нормалізовані і стандартизовані бізнес-процеси; істотно вдосконалені страхові продукти і технології; забезпечено подальше кількісне і якісне зростання компанії; почато накопичення актуальної, повної, достовірної і цілісної інформації про всі аспекти страхової діяльності компанії.

Страхова компанія "Еталон" пішла по шляху інтеграції з SIRAEL деяких систем, що вже діяли у неї, що вимагає достатньо сильної команди у власній IТ-службі. Але набір існуючих модулів і рівень інструментальних засобів цієї системи дозволяють говорити про можливість створення єдиної повнофункціональної системи, що виконує всі завдання страхової компанії, що значно спрощує і здешевлює подальшу експлуатацію системи і її модернізацію.

Адаптація промислових ERP-систем.

Останні декілька років вітчизняна компанія "Софтпро" упроваджує в різних сферах бізнесу ERP-систему "Універсал" власної розробки. Реалізовані десятки успішних проектів. Вже третій рік пішов проекту компанії "Софтпро" із страховою компанією "Країна" по створенню повного комплексного рішення на базі розширення своєї ERP-системи. В результаті вирішені завдання повної автоматизації процесів компанії, пов'язаних із страхуванням і перестрахуванням, а також бухгалтерського, фінансового і управлінського обліку, включаючи процеси бюджетування. Це забезпечило посилення контролю виконання страхових зобов'язань, підняло платіжну дисципліну, значно спростило аналіз діяльності компанії. Інтеграція філій компанії в загальну систему істотно підвищила їх керованість.

Олексій Карножицький, керівник компанії "Софтпро":

На ринку України існує багато рішень для автоматизації діяльності страхових компаній. Проте більшість з них представляють набір розрізнених програмних продуктів, що відповідають за ту або іншу бізнес-функцію страхової компанії (бухгалтерія, облік договорів, взаємини з клієнтами, фінансове планування і ін.). Ці рішення, як правило, охоплюють лише одну сторону обліку або діловодства, при цьому "якось" взаємодіють між собою. В результаті виникає дублювання введення інформації, її суперечність. Рано чи пізно керівництво таких компаній приходить до розуміння доцільності комплексного вирішення всіх облікових і аналітичних завдань в єдиному інформаційному середовищі.

Безумовно, акцент робився на автоматизацію дуже специфічного документообігу страхової компанії. Назвемо найбільш важливі моменти цього етапу: облік і аналіз договорів страхування і перестрахування (ковер-нотів), розрахунок перестраховочних премій і частки відповідальності перестрахувальника. Наочна область пропрацювала нами достатньо глибоко. Система значно спростила, зробила для Замовника прозорими, аналізованими, а значить і керованими операції за розрахунком страхових премій, франшизи, премії посередникам. Вона стежить за відповідністю часу настання страхового випадку по періодам страхування, визначеним в договорі. Дуже важливо відзначити, що автоматизація всіх служб (відділи страхування, бухгалтерія, керівництво) проводиться на єдиному документообороті, в єдиному інформаційному просторі.

Ця система зараз розвивається, закінчуються роботи по впровадженню "Універсал-Страхування" в СК "Авіоніка". Початі роботи по впровадженню в СК "Фінекс". Упроваджуються нові можливості, які зачепають ще неохоплені бізнес-процеси:

контур "Фінансовий аналіз". За кожним договором автоматично обчислюються показники прибутковості. (суми отриманої премії; суми виплат по страховим актам; суму, отриману від компаній, що перестраховують).

контур "Планування". Тут керівник має можливість визначити регіональним відділам продажів, планований річний виторг. Ті на підставі цих даних розраховують свій страховий портфель і отримують показники прибутковості.

контур CRM і Call-центр. Кожен дзвінок фіксуватиметься в системі з деякими параметрами: "Хто дзвонив", "По якому приводу дзвонив". Відноситиметься до відповідного страхового випадку.

калькулятори по програмах страхування.

можливість експорту даних в програму МТСБУ.

В систему вбудований достатньо могутній призначений для користувача інтерфейс табличного типу для її адаптації до специфіки конкретної страхової компанії, який дає можливість настроювати і в істотних межах модифікувати систему навченим фахівцям страхової компанії. Вирішення всіх завдань компанії в єдиній системі значно спрощує і здешевлює промислову експлуатацію системи.

До недоліків цієї системи можна віднести використання як основу рідкісного для України сервера бази даних Advantage Database Server розробки корпорації Extended Systems, Inc., США.

Іншим варіантом реалізації цього напряму є створення додаткових модулів підтримки страхового бізнесу, що параметрично настроюються, до стандартної промислової ERP-системи і забезпечення її впроваджень партнерською компанією виробника ERP-системи. На відміну від попереднього прикладу, в даному випадку розробником додаткових модулів підтримки страхових бізнес-процесів до досить добре відомій в Україні промисловій ERP-системі "Галактика" виступила група компаній "Українська перспектива" на чолі з Петром Щедрим.

Петро Щедрий, керівник групи компаній "Українська перспектива":

Для кожної страхової компанії вибір IT-рішення і підходу до його реалізації - процес достатньо складний і навіть хворобливий. Працюючи керівником страхової компанії з 1992 року, розумію, що насамперед моїх колег - керівників страхових компаній турбують наступні питання:

у якому ступені заміна або розширення складу використовуваних програмних систем дійсно необхідні для вирішення актуальних завдань управління, а головне - для подальшого розширення бізнесу страхової компанії?

які ресурси, у тому числі і фінансові буде потрібно для створення надійної інформаційної системи управління, яку не доведеться міняти через 3-5 років?

яким чином обґрунтувати те, що витрати на інформаційні технології, понесені в попередні роки, були своєчасними і доцільними, що ці витрати слід співвіднести з вже отриманими доходами і що прийшло час упроваджувати ефективнішу інформаційну систему управління, без чого подальший динамічний розвиток бізнесу скрутний?

з якими ризиками зв'язані ті або інші підходи до вибору програмних систем, в якому ступені страхова компанія буде залежна від зовнішніх або своїх програмістів в процесі експлуатації програмних систем?

В свій час, вирішуючи непросту задачу впровадження технології Bankassurance в "Укрсоцбанку", очолювана мною страхова компанія "Укрсоцстрах" використовувала спочатку перший, а потім другий підхід до комплексної автоматизації бізнес-процесів. Саме цей накопичений роками практичний досвід переконливо доводить, що найбільшу ефективність з найменшими ризиками дає один з найсерйозніших варіантів третього підходу: використання промислової ERP-системи - для бек-офісу страхової компанії, а також спеціального галузевого рішення для її фронт-офісу і міддл-офісу.

IT-рішення - це інструмент, за допомогою якого страхова компанія веде свій бізнес. Без системного підходу до побудови і формалізації бізнес-процесів, без можливості автоматичного контролю виконання користувачами системи бізнес-процесів і їх бізнес-процедур ефективність використання найдорожчих інформаційних систем буде невелика. А оскільки програмні системи різних виробників хоч і стоять по-різному, але, насправді, володіють практично однією і тією ж функціональністю, вирішальне значення для вибору IT-рішення має рівень ризиків в процесі їх впровадження і експлуатації, а також вартість ліцензій і пусконалагоджувальних робіт. Вибираючи комплексну, модульну і легко масштабовану інформаційну систему у одного Постачальника, страхова компанія може поетапно вирішувати завдання комплексної автоматизації бізнес-процесів і створення повнофункціональної інформаційної системи управління страхової компанії.

Очевидним є той факт, що без такої системи збільшення частки ринку шляхом розширення клієнтської бази, забезпечення високої якості і оперативності обслуговування клієнтів, а також, зрештою, підвищення капіталізації страхової компанії і її інвестиційної привабливості вельми проблематично в умовах зростаючої конкуренції на страховому ринку.

Комплексне рішення для страхових компаній, яке пропонує група компаній "Українська перспектива" сьогодні, історично пройшло фази перших двох підходів, описаних автором статті, і є інтегрованою інформаційною системою страхової компанії, яка поставляється, упроваджується і супроводжується одним Постачальником, що особливо важливе для будь-якого замовника.

Теперішній варіант конфігурації системи "Галактика-страхування" якісно і кардинально відрізняється від попереднього варіанту, який упроваджувався в страхових компаніях "Укрсоцстрах" і "Кредо-Класик".

Принципова відмінність полягає в тому, що нинішня система "Галактика-страхування" реалізована на найсучаснішій платформі ra.NET, розробленою Корпорацією "Галактика" на базі плат форми microsoft.NET (.NET). Платформа ra.NET спеціально створена для забезпечення ефективної розробки бізнес-додатків і їх гнучкої інтеграції з вже використовуваними Замовником програмними системами.

Розробка системи "Галактика-страхування" виконана промисловим способом, всесторонньо і детально документована.

Основними перевагами системи "Галактика-Страхування" є :

можливість параметричного налаштування адміністратором системи будь-яких страхових продуктів без зміни програмних кодів;

можливість індивідуальної конфігурації функціональних модулів Системи на автоматизованому робочому місці будь-якого користувача, що дозволяє ефективно використовувати Систему незалежно від особливостей бізнес-процесів і організаційної структури страхової компанії;

можливість автоматичного контролю дотримання виконавцями бізнес-процесів і бізнес-процедур за допомогою вбудованої функціональності Workflow (Workflow - рішення для моделювання і підтримки управління бізнес-процесами);

можливість роботи користувачів системи через Web-сервіси в режимі "товстого клієнта", а також в режимі off-line з мінімальними вимогами до каналів зв'язку і незначним об'ємом переданої по ним інформації;

помірна вартість ліцензій і робіт по пуско-наладкі системи.

Інтеграція повнофункціональної облікової системи страхової компанії "Галактика-страхування" може бути здійснена як з промисловою ERP-системою "Галактика ERP", так і з бухгалтерськими програмами 1с, "Акцент" і іншими, які вже достатньо широко використовуються в страхових компаніях.

Концепція автоматизації страхової компанії розробляється з урахуванням наявних можливостей інтеграції системи "Галактика-страхування" з вже наявними фронт_офіснимі системами і системою електронного документообігу, а також CRM-системою будь-якого виробника і системою дистанційного навчання персоналу. Експлуатація систем "Галактика-страхування" і "Галактика ERP" успішно здійснюється навченими і сертифікованими системними адміністраторами і фахівцями страхової компанії (користувачами системи).

Ми бачимо вже дві ERP-системи з додатковими страховими модулями, а їх завтра може стати і більше. Такий підхід дає можливість конкретної страхової компанії вибрати найбільш відповідне нею (з що вже існують) поєднання ERP-системи і страхових модулів або замовити набір необхідних додаткових модулів до найбільш відповідної або вже упровадженої у неї ERP-системи її розробникові або своєму перевіреному IT-партнеру. Позитивний досвід співпраці розробників "Галактики" і "Української перспективи" по інтеграції додаткових страхових модулів з ERP-системою дозволяє сподіватися на успіх і в інших подібних варіантах.

Від автора

На закінчення повинен відзначити, що в процесі підготовки цього огляду більшість фахівців і страхових IT-компаній говорили про низький рівень організації взаємодії з інформаційними системами Держфінпослуг і ЛСОУ і про необхідність створення галузевих інформаційних систем колективного користування для страхових компаній і для їх клієнтів. Відсутність таких систем істотно гальмуватиме розвиток страхового ринку України. Для усвідомленого управління бізнесом гостро необхідні моніторинг ринку в реальному режимі часу за наслідками щоденних звітів страхових компаній (з не конфіденційною інформацією), узагальнена і персональна інформація по махінаціями і т.д.